söndag 30 januari 2011

solig söndag

Innesittarkillen
Idag fick jag känslan av att det kommer att bli en vår i år också. Underbart väder och en son som absolut inte ville gå ut. Det är nog första gången det har hänt. Han är kanske inte helt kry. I fredagskväll eller snarare under natten till lördagen kräktes han många, många gånger. Urrrrk, jag har så svårt för kräk. Första gången kräkte han ner allt, lakan, madrass och täcke. De andra gångerna var han sååå duktig. Han hoppade upp och kräkte i en spann alla gångerna. Eftersom det blev lite väl trångt i sängen förslog jag att jag skulle gå in och lägga mig i Davids säng. Det tyckte Stefan var en utmärkt idé... Tack älskling. En enda gång kräktes han på lördag eftermiddagen och sedan inget mer. Alltså är han friskförklarad av oss sedan i morse. Men ingen utevistelse alls för hans del. S tog sig en joggingtur och jag gick och handlade tulpaner. För att spä på med fler positiva tankar.
Idag när jag cyklade till träningen lite före fem behövde jag inte använda några cykellampor.
Det är bara tre veckor till sportlovet :-)
I helgen ska jag åka till Ullared!
Nu är det alldeles strax dags för Solsidan.

2 kommentarer:

  1. NIhao!
    Stefan joggar och du går ut och köper tulpaner...Är David ensam hemma då... ; )
    Han har blivit så stor, finfina foton och jag följer på bloggen, tack!
    Hälsningar från KohLanta/Anna G

    SvaraRadera
  2. Ni hao Anna! Så klart är han ensam hemma och fixar middag till sina föräldrar... Han fyller ju faktiskt snart tre. Koh Lanta låter alldeles underbart!!!
    kram

    SvaraRadera

Bloggintresserade