lördag 9 oktober 2010

sköna oktober


Idag har jag varit med mamma och pappa i Malmö. När jag pratade med mamma i morse och hon berättade om deras planer så tiggde jag mig till en mellanlandning i Lund. Där hoppade jag in i bilen och vi åkte mot the one and only, IKEA. Blev inte mycket shoppat för min del, bara pepparkaksformar och värmeljus. Mamma och pappa shoppade desto mer. Sedan åkte vi till Mobilias oktoberfest. Vi fick lite oktoberfeststämning i deras tält där det spelades tysk festmusik och så bjöds det på lite tysk festmat, d v s korvar, surkål, bröd och öl. Mamma och pappa gillade det mycket men jag bläääääääää, särskillt den vita korven, riktigt blä smakade den. Detta kompenserades senare med ett happy meal, där de förresten har bokveckor just nu! Jag fick med mig hem förutom det där lilla på IKEA, två happy meal böcker till lille D, två tröjor till store S och ingenting till mig...Ville gärna och provade och drog i det mesta men det blev ingenting. Fast jo, det blev det ju faktiskt... Något som är bra mycket roligare än både böcker och tröjor. Vi bokade en liten julmarknadsresa till Berlin, mamma, lillasyster och jag. Med speciellt oktoberfestpris. Ska bli väldigt mysigt och skojsigt!
Sena eftermiddagen rastade jag lille D på gårdslekplatsen, vilket underbart väder och vilken härlig kille!






1 kommentar:

  1. Vad gullig d är. Och GUD vad roligt vi ska ha det på vår resa. Kram A

    SvaraRadera

Bloggintresserade