söndag 17 oktober 2010

kräftor och vitaminer

I en hel vecka har jag känt mig halvsjuk, lite ont i kroppen, småsnorig, halsont och  bara väntat på att jag ska ligga däckad i sängen. Det har inte hänt. Ännu. Tycker liksom att antingen eller... I fredags skulle vi ha varit på födelsedagsmiddag men den ställde jag in pga ovanstående. Igår hade Stefan och Johan planerat in en något försenad kräftskiva. Vi hann inte med vår årliga i augusti eller september... Jag ville ställa in men då var ju redan kräftorna upptinade och mannen i huset såååååååååå sugen på att sörpla gamla kräftor med Johan.  Så efter några timmars sömn och lite alvedon i kroppen åkte vi till östra torn. Stefan och Johan mumsade kräftor, snapsade och sjöng. Annika och jag som är måttligt förtjusta i kräftor åt tapas och drack rödvin. Hugo hade fixat med både kräfthattar och en femkamp. 

snygga partyhattar








femkamp

<>
festfixaren Hugo


min mat

Idag ska jag bli frisk, har druckit en stor smoothies med mass or av c-vitaminer och nu ska vi gå ut i solskenet och låta d-vitaminerna skrämma bort alla tecken på förkylning.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade