lördag 13 mars 2010

club begagnes


Igår var jag med om något roligt. Club begagnes. Ett gäng kvinnor i sina bästa år, från 24 till 74. En gång i månaden träffas de och äter, dricker massor med vin och köper och säljer. Igår var jag medbjuden av min arbetskamrat Kristina. Värdinnan igår var på något sett släkt med Kristina, en mycket pigg Alva på 74 år. Jag tror det var hennes farmors syster. Hon hade ordnat kvällens mat, en mastig köttgryta som smakade väldigt gott. Dricka tar man med sig sin egen, jag provade ett nytt rödvin, 53 kronor, riktigt gott.
Efter maten var det dags för köp och sälj, allas namn fanns på en lapp och så drogs ett namn i taget. 10 minuter hade man sedan på sig att sälja sina saker. Jag hade inte med mig så mycket att sälja men jag fick sålt allt. Köpte inte så mycket heller, en kofta, en klänning och en bok.

Rossie och Kristina letar fynd. Ann, en annan arbetskamrat.

Rossie har en stor fin mage. Jag står och säljer.

Tack Kristina för att du tog med dig mig på detta skojiga event!

1 kommentar:

  1. Du hann före! Kul att du tyckte det var kul!!! Nu ska vi se om jag också får med några bilder! Ses imorrn! Kram

    SvaraRadera

Bloggintresserade