fredag 12 februari 2010

oemotståndlig apa


Idag har jag haft min andra vab-dag och både jag och D trivs med hemmalivet. Vi hann bara vakna innan han sprang till köket och letade fram våra kavlar. -Backa???, säger han lite gullig men -Nej, nej, nej, sa jag bestämt. Baka två dagar i rad går inte för sig. Aaah näää!

Jag övertalade D att vi skulle gå till Jättekul och köpa födelsedagspresent till Maja. -Maja hunn, undrade han. -Nej, Maja, flicka, sa jag.-Aha, sa han och pekade på sig själv och sa -Maja paket o Dauda paket.
Det är ju så att Davids mormor och morfars hund heter Maja, precis som kusinen. Men nu är det ju Maja-kusin som fyller år och ska ha paket. Efter påklädningsprocessen kom vi iväg och det var förbenat kallt, så vi tog bussen två hållplatser, det är alltid lika populärt. På jättekul hade varje fall en av oss jättekul. D for från hylla till hylla från gång till gång och jag kom efter. Plötsligt stannade han upp och bajsade.... Hmmm, när man inte är hemmamamma på heltid har man inte lika bra koll på om blöjor mm är medpackat, vilket det såklart inte var. Det stank förfärligt så efter mycket rotande i vagnen hittade vi en blöja modell mindre och en gammal handduk. Bytt bytt kommer aldrig mer igen. In i affären igen och jag inser efter en liten stund att jag nog ska handla till Maja i eftermiddag eller imorgon istället. Hittade denna söta apa och övertalade D att det var den han ville ha... Det gick han med på och innan vi var ute ur affären hade han förhandlat sig till en film också. Nu blir det red red wine och Let´s dance. Trevlig helg!

1 kommentar:

Bloggintresserade