fredag 20 november 2009

malmö idag igen...


TACK, bästa systern!

Hade lite brådis hem från jobbet eftersom det var Kina-träff i Malmö. S ville hinna ut och jogga innan jag stack iväg. Självklart är det då stopp i tågtrafiken. En olycka i Eslöv och jag får sätta mig på en buss och är hemma en timme senare än vanligt. S hann ut och springa, jag umgicks med D och öppnade ett litet paket som lillasyster varit och lämnat. Vid sex var jag i Malmö. Från början skulle det bli några stycken men till slut blev det bara Emma, Anna och jag. Vi var hemma hos Emma och åt sushi och drack rött vin. Det var trevligt och tiden rusade. Mycket skvaller, skratt och framtidsdrömmar utbyttes. Anna har fått jobb på svenska skolan i London, jag är bara liiiiite avundsjuk.
Klockan var lite efter elva när vi bröt upp. Emma bor vid Möllan och jag som har blivit lite harig att gå genom Malmö i mörker hittade snabbt två män i 40-års åldern som såg trygga ut att springa efter till stationen. Varför jag sprang var för att dom var väldigt långa med väldigt stora kliv, kändes inte riktigt aktuellt att be dom sakta ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade