tisdag 14 september 2010

håll tummarna

I söndags gick Stefan och la sig tidigt och kom upp efter en liten stund med värsta feberfrossan. En liten influensavarning är nog på sin plats. Jag har inte fått så många nya ledtrådar nu när han är sjuk men nu ikväll när han var uppe en stund lurade jag av honom några stycken.
1)Jag har fått reda på vad siffrorna 09 27 20 30 står för. 09 = månaden, alltså september, 27 är högsta temperatur dagtid, 20 är lägsta dygnstemperatur  och 30 mm regn under månaden.
2)På söndag 27 grader och sol.
3) Landets valuta är euro
4) Vi har båda varit där tidigare.
Bara tre dagar till sedan åker vi.... någonstans. Ska bli såå skoj, så om du har tid och lust får du gärna hålla en tumme eller två för att lille D och jag ska få vara friska.
Lille D sa till Stefan i morse. -Pappa, ikväll ska jag laga dig! Jag har plaster.

1 kommentar:

  1. Hur mås det? Var är Ni? Hipp hipp HURRA!!!
    Hälsning från ett friskt klar luftdag i Beijing

    SvaraRadera

Bloggintresserade