tisdag 2 november 2010

Köpenhamn

 
I lördagsmorse åkte vi tåget till Köpenhamn. Sara, Cissi, Cina och jag. Vi saknade Anette, som är i Thailand och Annelie som låg hemma i influensa. Det var en överraskning för Sara men hon visste nog ganska väl vad som skulle hända.... Hela tågresan tjatades det om kaffe. Det kunde inte Cina och jag förstå som träffats lite tidigare och redan druckit vars en kopp på espresso house. Så fort tåget rullade in i Köpenhamn följde vi kaffedoften så att Sara och Cissi fick vars en kopp. Det är viktigt att alla är på samma nivå.

 Efter kaffet skålade vi för Sara på Rådhusplatsen. Vi blev alla lätt shoppingbubbliga och drog i allt möjligt.


shopping, shopping, shopping
Vissa shoppade mer än andra...
Smörrebrödslunchen åts på restaurang Sari.
Sedan styrde vi kosan mot Christiania. Efter några timmar där gick vi till hotellet, vilade fötterna och drack lite gott.  Innan det var dags att promenera igen. Till....
...middag på Pasta Basta. Trots att någon hade berättat en otäck kackerlackshistoria från stället så smakade det utmärkt.
En sista sängfösare på en pub nära vårt hotell.
Efter en fantastisk frukost, 1½ timme, checkade vi ut och tog tåget hem.

Cissi, jag, Cina och Sara ♥ Köpenham

2 kommentarer:

  1. Viken underbar helg ni verkar ha haft!
    Och kul med så många bilder på allt ni gjort!
    Känns nästan som om man var med på ett hörn...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för en härlig helg! Jag kunde inte fått en bättre present av mina underbara vänner.

    Kramar Sara

    SvaraRadera

Bloggintresserade