måndag 19 april 2010

Stockholm


Stefan och jag har varit i Stockholm i helgen. Alldeles ensamma. Helt underbart har vi haft det. Vi åkte tidigt i lördagsmorse och var framme vid halv ett. Började med att konstatera att våren inte kommit till S-holm. Snön låg i drivor på sina ställen.

Självklart gick vi in på NK, mest för att spana efter kändisar...
Den enda kändis vi såg var Kina-Karolina. Av henne fick vi stadens nyckel. Stefan blev lite intresserad av NK-skyltningen. Inte riktigt vår prisklass, SYND!!!
Här är jag och försöker smälta in framför NK, lite lik Maria Montazami!!?? Jag känner mig naken utan mitt Lypsyl! Ser du mannens som står och säljer majblommor, i Skåne är det bara barn som säljer majblommor...
Upp med händerna Stiffe!

Farbror Mats och hans man Tore i sin affär.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Efter ca 15 000 steg gick vi hem till vårt övernattningsställe. K bor i en fantastisk lägenhet mitt i Gamla stan.
Kvällen bjöd på mat, öl, vin och samtal om dåtid, nutid och framtid.
Tack K för övernattning med frukost!
Lika självklart som att besöka NK, gamla stan och söder är ett foto...
... på plattan.

1 kommentar:

  1. Mysigt inlägg och mysigt att ha er här. Men fy, jag skelar ju visst på kortet på dig och mig. Kände hur ögat slank iväg =)

    Kram på er

    /Karolina

    SvaraRadera

Bloggintresserade