onsdag 16 december 2009

glömskare kan ingen vara...

Det började med att jag glömde mina goda frukostmackor hemma. Jag brukar äta frukost på tåget, men inte idag. Sen gick jag till fel perrong, det tåget jag tar varenda morgon går alltid från samma spår. Jag hann med mitt tåg men utan morgontidningen. Den glömde jag helt bort att ta. Sedan gick dagen i ett rasande tempo, vi hade pysseldag och jag var på pepparkaksbaksstationen, det gick riktigt bra, jag glömde inte en enda plåt i ugnen.
Jag missade precis mitt pågatåg hem, bara för att jag skulle lösa biljett. Fick vänta en stund och väl på tåget kom jag på att jag glömt ta biljetten. När konduktören kom skyllde jag på att jag i vanliga fall alltid åker med månadskort. Han var på sitt bästa humör och lät mig åka utan biljett. Det var allt jag glömt idag, tror jag, säkert något jag glömt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade